شناسهٔ خبر: 172603 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در تیر ماه امسال؛

بیش از ۲ میلیون وسیله نقلیه از مبادی ورودی و خروجی خراسان رضوی تردد کردند

تردد در  تیر ماه - راههای خراسان رضوی معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۳۷۲ وسیله نقلیه در مبادی ورودی و خروجی استان در تیر ماه ۱۴۰۳ تردد داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، کاظم قلاسی اظهار کرد: بر اساس اطلاعات پلاک‌های رویت شده در دوربین‌های پلاک‌خوان، دو میلیون ۱۲۴ هزار و ۵۳۱ پلاک خودرو در خراسان رضوی رویت شده که بیشترین وسایل نقلیه غیربومی بر اساس پلاک رویت شده توسط سامانه پلاک خوان در ۲۹ تیر ماه معادل ۲۴ درصد کل وسایل نقلیه عبوری بوده است.

وی بیان کرد: از نظر سهم مبدا تردد پلاک‌های مشاهده شده در استان خراسان رضوی، تهران با ۱۰ درصد، اصفهان ۵ درصد و خراسان شمالی با ۳ درصد از کل سهم پلاک‌های رویت شده در محورهای استان بوده اند.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی در خصوص ماندگاری خودروها در استان گفت: ۲۳ درصد از مجموع ماندگاری خودروها در استان بین یک تا سه روز و ۳۱ درصد بین سه تا هفت روز و ۱۵ درصد نیز بیش از یک هفته بوده است.

وی عنوان کرد: بیشترین مقاصد سفر هم استانی‌هایمان در تیر ماه به ترتیب، تهران با سهم ۱۲ درصد، خراسان شمالی با سهم ۱۱ درصد، سمنان با سهم ۱۰ درصد و مازندران با سهم ۸ درصد بوده است.

قلاسی افزود: بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه‌های توزین در حال حرکت در تیر ماه سال جاری، ۱۰ هزار و ۷۰ تخلف اضافه تناژ قطعی در استان مشاهده شده است.

وی تعداد کل تماس‌ها با سامانه ۱۴۱ را ۲۷ هزار و ۵۵۹ تماس بیان کرد و گفت: از این تعداد ۴ هزار و ۵۳۳ تماس پاسخ داده شده است.

معاون فنی و راه‌های روستایی در پایان خاطر نشان کرد: رانندگان عزیز می‌توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت جاده‌های استان با سامانه تلفنی ۱۴۱ تماس گرفته و همچنین با مراجعه به سایت و نصب نرم افزار ۱۴۱ از آخرین وضعیت محورهای کشور مطلع شوند.

این مسئول بیان کرد: کاربران می‌توانند در سایت و نرم‌افزار ۱۴۱ تصاویر دوربین‌های نظارتی جاده‌ای را به‌صورت برخط و آنلاین مشاهده کنند.

مرکز مدیریت راه‌های استان در تمامی ساعات شبانه روز، آماده دریافت انتقادات، پیشنهادات و شکایات هم‌وطنان گرامی در حوزه راه و حمل و نقل از طریق سامانه تلفنی ۱۴۱ است.